torsdag den 9. august 2012

CARO's-KAKAO-KAGE MED NØDDER


Her er en opskrift på en rigtig god chokolade-kakao-kage, den er nem og hurtig at lave og så smager den hammer godt! Jeg smagte den for første gang forleden, da jeg var til middag hos min bror Matthias og hans kæreste Caroline. Da jeg er vild med desserter måtte jeg jo have denne opskrift.

Opskrift til ca. 6 personer
2 æg
4 spsk. kakao
300g sukker
150g mel
100g smør
1½ tsk. vaniljesukker
1 knivspids salt

Sådan gør du
Pisk æg og sukker sammen. Smelt smørret og bland herefter de øvrige ingredienserne i og pisk indtil massen bliver homogen. Hæld herefter dejen ned i en springform (eller små forme) og bag kagen ved 150 grader i 20-30 minutter.

(Hint: Når kagen er fast, må den gerne tages ud af ovnen, den behøves ikke at være helt færdig-bagt. Det er en god ide at lade den stå ude i 15 minutter efter den er kommet ud af ovnen, så den kan sætte sig og bliver klæ'.)

Sæt den herefter et par timer i køleskabet så den er iskold og server den med vaniljeis og jordbær.

GOD FORNØJELSE

Lykke


Ingen kommentarer:

Send en kommentar